• Ви знаходитесь тут:

  • Головна
  • Фізкультурно-оздоровча робота

Інструктор з фізкультури - Камуз Владлена Іванівна

/Files/images/IMG_9873.JPG

Освіта - неповна вища педагогічна, тарифікаційна категорія - 9-й тарифний розряд. Педагогічний стаж роботи 31 рікв. Стаж роботи на посаді інструктора з фізкультури - 4 роки.

Організація фізкультурно-оздоровчих заходів та занять з фізкультури в дошкільному навчальному закладі

/Files/images/sport010.jpg

З метою повноцінного фізичного розвитку дітей дошкільний навчальний заклад забезпечує проведення фізкультурно-оздоровчої роботи, організацію рухової активності у повсякденному житті та проведення занять з фізичної культури.

До фізкультурно-оздоровчої роботи відносяться такі форми: ранкова гімнастика, гімнастика після денного сну, фізкультурні хвилинки, паузи, загартувальні процедури.

Рухову активність у повсякденному житті забезпечують рухливі ігри, фізичні вправи на прогулянках, походи за межі дошкільного закладу (дитячий туризм), фізкультурні свята і розваги, самостійна рухова діяльність, дні та тижні здоров’я, індивідуальна робота з фізичного виховання.

Заняття з фізичної культури розглядаються як цілеспрямована та унормована форма організованої навчально-пізнавальної діяльності, що має на меті оптимізацію рухового режиму, формування та закріплення рухових умінь і навичок, розвиток фізичних якостей, надання дітям спеціальних знань з фізичної культури.

Розглянемо детальніше форми роботи з фізичного виховання.

Ранкова гімнастика – обов’язково проводиться в ранкові години у кожній віковій групі. Вона сприяє поглибленню дихання, посиленню кровообігу, обміну речовин, розвитку різних груп м’язів, правильній поставі, розгальмовуванню нервової системи після сну, викликає позитивні емоції.

Головна вимога до гімнастики у літній період – проведення її на свіжому повітрі, а взимку – у добре провітреному приміщенні.

Тривалість ранкової гімнастики: для дітей раннього віку – 4-5 хв., молодшого дошкільного віку – від 6 до 9 хв., старшого – 8-12 хв. Комплекси ранкової гімнастики розучуються на заняттях з фізичної культури, діють 2 тижні з ускладненням на другому.

Гімнастика після денного сну проводиться після поступового підйому дітей у спальній кімнаті, групових кімнатах або залі. Комплекс такої гімнастики включає загальнорозвивальні вправи на різні групи м’язів із зміною вихідних положень та спеціальні вправи для формування стопи і постави. Тривалість від 6 до 9 хвилин залежно від віку дітей.

Фізкультурні паузи (динамічні перерви) проводяться у перерві між малорухливими видами діяльності та організованими заняттями з метою зняття втомлюваності дітей через використання нескладних рухливих вправ. Їх тривалість – 5-10 хв.

Фізкультурні хвилинки – проводяться під час організованих занять у вигляді короткотривалих комплексів фізичних вправ, що дає можливість зменшити втомлюваність дітей і відновити їхню працездатність для подальшої успішної роботи. До комплексів фізкультурних хвилинок входять 3-4 вправи, кожна з яких повторюється 4-6 разів. Їх тривалість 1-2 хвилин.

Загартувальні процедури – система заходів, спрямованих на підвищення опірності організму дітей, розвитку у них здатності швидко й без шкоди для здоров’я пристосовуватися до змінних умов навколишнього середовища.

У дошкільних навчальних закладах застосовуються два види загартувальних заходів: повсякденні та спеціальні. До повсякденних належать: відповідний температурний режим, використання прохолодної води для миття рук, обличчя, полоскання рота, горла.

Спеціальні загартувальні процедури – повітряні й сонячні ванни, різноманітні водні процедури (наприклад: сухе та вологе обтирання тіла махровою рукавичкою, обливання ніг, тіла), сон при відкритих фрамугах тощо. При використанні водних процедур температура води поступово знижується відповідно до встановлених норм.

Проводяться й інші загартувальні (ходьба босоніж по росяній траві, глині, камінцях, вологому піску тощо) та спеціальні лікувально-профілактичні процедури (фітотерапія, ароматерапія, лікувальна фізкультура, масаж, фізіотерапевтичні процедури тощо), які включаються до системи оздоровлення за призначенням лікаря та згодою батьків з урахуванням індивідуальних показників стану здоров’я і самопочуття дітей.

Організація рухової активності дітей у повсякденному житті

Педагоги дошкільного навчального закладу мають спонукати дітей до рухової діяльності, регулювати їхню активність, схвалювати намагання виявляти самостійність, вольові зусилля. При цьому важливо враховувати руховий досвід кожної дитини, притаманний їй темп, рівень рухливості, природні можливості та здібності.

У межах активного рухового режиму щоденний обсяг рухової активності становить до 3-х годин для дітей раннього віку, 3-4 години для молодшого дошкільного віку, 4-5 годин – для старших дошкільників.

Важлива складова життєдіяльності дітей – прогулянки. Зміст роботи у ході прогулянок залежить від погоди, освітніх завдань, загальної атмосфери у групі, настрою та інтересів дітей тощо.

На прогулянках тривалість фізичних вправ та рухливих ігор для дітей раннього віку становить 20-35 хв., молодшого – 35-45 хв., старшого – 45-60 хв. Рухову активність дітей варто знижувати наприкінці прогулянки (за 10-15 хв.) до її закінчення, щоб забезпечити спокійний перехід до іншого режимного моменту.

Враховуючи провідну роль ігрової діяльності в особистісному зростанні дітей, значне місце під час організації рухового режиму відводиться рухливим іграм. При їх доборі враховуються такі чинники: вік дітей, пора року, погодні та природні умови, місце ігор протягом дня, наявність необхідного фізкультурного обладнання та інвентарю.

Рухливі ігри включаються до різних форм роботи з дітьми (занять, свят, розваг, походів тощо) після їх попереднього розучування.

Їх проводять в усіх вікових групах щодня: під час ранкового прийому (одна-дві гри малої і середньої рухливості), на прогулянках (дві-три гри малої, середньої та високої рухливості), ввечері пропонуються одна-дві гри середньої та малої рухливості. Усього протягом дня проводиться п’ять-шість рухливих ігор, а влітку – шість-сім.

Протягом дня слід проводити рухливі ігри різних видів: сюжетні й безсюжетні, ігри змагального типу, з елементами спортивних ігор (баскетбол, футбол, городки, бадмінтон, настільний теніс, хокей з м’ячем і шайбою) та спортивних вправ (їзда на велосипеді, катання на санчатах, ковзанах, ходьба на лижах), забав (серсо, кільцекид, кеглі). Навчання елементів більшості спортивних ігор і вправ спортивного характеру здійснюється на заняттях з фізичної культури, а закріплення – на прогулянках.

Фізичні вправи на прогулянках – один з основних засобів фізичного розвитку дітей. Завдяки їм формуються навички життєво важливих рухів (ходьби, бігу, стрибків, метання, лазіння тощо), розвиваються фізичні якості (сила, спритність, швидкість, витривалість, координація рухів, гнучкість).

Фізичні вправи також широко використовуються в різноманітних організаційних формах (ранкова гімнастика, заняття з фізичної культури, рухливі ігри тощо).

Походи за межі дошкільного закладу (дитячий туризм) проводяться з дітьми, починаючи з молодшого дошкільного віку. Вихователь має ретельно готуватися до їх проведення: продумати маршрут руху і спосіб пересування, визначати та вивчати місця зупинок і відпочинку, враховувати при цьому всі природні умови для проведення вправ з удосконалення рухових навичок (наявність струмочків, гірок, повалених дерев тощо). До місця призначення діти можуть йти вільно, групуючись за бажанням; шикування парами використовується при переходах вулиць, шосе. Вони проводяться, починаючи з другої молодшої групи, і їхня тривалість в один бік становить:
у другій молодшій групі – 15-20 хв.;
у середній групі – 20- 25 хв.;
у старшій групі – 25-30 хв.

Під час походів використовують вправи з основних рухів, рухливі ігри з використанням дрібних фізкультурних знарядь та природних умов, а також передбачаються проведення спостережень у природі та навколишньому оточенні, елементарні бесіди, короткі розповіді краєзнавчого, екологічного спрямування, дидактичні ігри тощо. Не можна підміняти походи за межі дошкільного закладу цільовими прогулянками та екскурсіями – вони посідають самостійне місце в освітньому процесі як форми ознайомлення дітей з природним, предметним і соціальним довкіллям. Основна мета дитячого туризму в умовах дошкільного закладу – оздоровлення малят, запобігання гіподинамії, оптимізація рухового режиму, вдосконалення рухових навичок.

Фізкультурні свята проводяться двічі – тричі на рік, починаючи з молодшого дошкільного віку. Оптимальна тривалість заходу для дітей цього віку – 40-50 хвилин, для старшого віку – 50-60 хвилин. Фізкультурні свята організовуються у першій чи другій половині дня, в музичній чи фізкультурній залі, на майданчику, у басейні тощо. Якщо свято проводиться у приміщенні, необхідно подбати про організацію повноцінної прогулянки у цей день.

Активна рухова діяльність усіх дітей, забезпечення участі кожного з них, створення піднесеного настрою під час фізкультурного свята – найважливіша мета заходу. Важливо не перетворювати його на розважальне видовище для дорослих, а також не відлучати від участі у святі дітей, які пропустили підготовку до нього з певних причин, малоактивних і невпевнених.

Під час підготовки до фізкультурного свята необхідно розробити сценарій, розподілити обов’язки щодо оформлення місця проведення, підготувати музичний супровід, атрибутику, костюми, призи і нагороди тощо. При розробці сценарію особлива увага приділяється сюрпризним моментам, показовим номерам, церемонії урочистого відкриття і закриття свята, підбиттю підсумків, врученню призів і подарунків.

Підготовка дітей до свята розпочинається заздалегідь і здійснюється впродовж усього освітнього процесу (на музичних, фізкультурних заняттях, під час ранкової гімнастики, ігор, самостійної рухової діяльності, індивідуальної роботи тощо). Неприпустимими є багаторазові масові репетиції повного ходу свята.

Фізкультурні розваги проводяться, починаючи з раннього віку (3-й рік життя) один-два рази на місяць, переважно у другій половині дня. Тривалість фізкультурних розваг для дітей раннього віку – 15-20 хв., молодшого – 20-35 хв., старшого віку – 35-40 хв. Місцями їх проведення можуть бути фізкультурна чи музична зала, групова кімната, фізкультурний чи ігровий майданчик, лісова або паркова галявина, берег водоймища тощо. Обов’язковим є участь кожної дитини у розвазі. Щоб забезпечити оптимальні фізичні, психічні, емоційні навантаження, плануючи розваги передбачається раціональне чергування ігор з різними ступенями навантаження, колективних, масових – з іграми підгрупами чи індивідуальними (конкурси, атракціони), складніших за правилами, руховими завданнями ігор – з простішими, розважального характеру. У фізкультурних розвагах для дітей старшого дошкільного віку можуть переважати естафети, конкурси, атракціони, а також використовуватись ігри та вправи спортивного характеру.

Дні здоров’я організовуються один раз на місяць, починаючи з 3-го року життя. Цей день насичується різноманітними формами: загартувальні та лікувально-профілактичні процедури, дитячий туризм, фізкультурне свято або розвага, самостійна рухова діяльність, рухливі ігри на прогулянках, фізкультурні заняття тощо. Більшість з них бажано проводити на свіжому повітрі.

У день здоров’я вся освітня робота пов’язується з темою здоров’я та здорового способу життя (бесіди, читання художньої літератури, ігрова, пізнавальна, трудова, самостійна художня діяльність тощо). Програма дня здоров’я передбачає як загальні для всього дошкільного закладу заходи, так і розраховані на кожну вікову групу.

Самостійна рухова діяльність як форма активізації рухового режиму проводиться з дітьми щодня під час ранкового прийому, денної та вечірньої прогулянок тощо. Вона може розгортатися як у приміщенні, так й на майданчику. Організовуючи самостійну рухову діяльність, слід враховувати індивідуальні особливості здоров’я і фізичний розвиток, функціональні можливості організму конкретної дитини.

Неодмінні умови: систематична попередня робота з дітьми з метою формування у них необхідного рухового досвіду, врахування рівня фізичної підготовки, обізнаності про техніку виконання рухів, правил рухливих ігор та способів взаємодії між учасниками, призначення і використання фізкультурного й спортивного інвентарю, обладнання тощо; створення предметного оточення, яке б спонукало дітей до рухової діяльності, конкретизувало її зміст, забезпечувало динамічну зміну самостійних занять вправами та іграми залежно від інтересу, бажань, задумів вихованців. Доцільно періодично змінювати пропонований набір обладнання та інвентарю, вносити нові компоненти до предметного оточення, забезпечити дітям можливість вільного доступу до обраних предметів та використання їх у самостійній руховій діяльності, не заважаючи іншим дітям.

Під час самостійної рухової діяльності дошкільнят педагоги мають передбачити застосування прийомів, які б сприяли її розгортанню, надавали їй організаційної стрункості й змістовності (наприклад: допомогти дітям з’ясувати задум діяльності, вибрати вправи чи ігри, потрібний інвентар, підготувати місце для самостійних рухів тощо). Щоб забезпечити оптимальні фізичні навантаження, важливо чергувати самостійні рухові дії дітей за видом чи способом руху, ступенем навантажень та активні рухи з короткочасним відпочинком, мотивуючи вчасну зміну динамічних занять і статичних положень.

Індивідуальна робота з фізичного виховання проводиться у вільний час, відведений для самостійної діяльності дітей, індивідуально або з підгрупами по двоє-четверо дітей. Мета – ознайомлення, поглиблене розучування і закріплення навичок їх виконання, усунення відставань у розвитку фізичних якостей. Враховуючи стан здоров’я, фізичний розвиток, підготовленість та інтереси дітей, педагог визначає мету індивідуальної роботи, добірку потрібного обладнання, інвентарю.

Заняття розглядаються як цілеспрямована та унормована форма організованої діяльності з фізичної культури та формування основ здорового способу життя. Вони дають змогу систематично, послідовно формувати, закріплювати й удосконалювати рухові вміння та навички, розвивати фізичні якості, давати дітям спеціальні знання та прищеплювати потребу в повсякденних заняттях фізичною культурою, оптимізувати рухову діяльність.

Організоване навчання у формі фізкультурних занять проводиться, починаючи з третього року життя.

Тривалість фізкультурних занять:
для дітей 3-го року життя – 15-20 хв.;
для дітей 4-го року життя – 20-25 хв.;
для дітей 5-го року життя – 25-30 хв.;
для дітей 6-го року життя – 30-35 хв.

Тривалість частин заняття (вступної, підготовчої, основної і заключної) та обсяг матеріалу не постійні, вони змінюються залежно від освітніх завдань, умов проведення заняття.

Обов’язкові умови проведення занять з фізичної культури: вологе прибирання зали, провітрювання приміщення, підготовка фізкультурного обладнання та інвентарю. Обладнання та інвентар мають бути безпечними у використанні, естетично привабливими та відповідати віку вихованцям за розмірами, вагою тощо. Одяг та взуття дітей добираються з урахуванням місця проведення занять і пори року.

За освітніми завданнями, співвідношенням нового і знайомого програмового матеріалу фізкультурні заняття поділяють на:
мішані (подається новий руховий матеріал та закріплюються раніше набуті уміння і навички; співвідношення знайомого та нового матеріалу на таких заняттях складає 3:1 або 4:1);
заняття на закріплення й удосконалення рухових вмінь і навичок, або тренувальні (будується на більш або менш знайомих вправах);
контрольні (проводяться за потребою в кінці місяця або кварталу, півріччя з метою перевірки рівня сформованості рухових умінь і навичок, спеціальних знань, розвитку фізичних якостей тощо).

За змістом рухових завдань і методикою проведення розрізняють:
комплексні, або інтегровані, мішані (включають стройові, загальнорозвивальні вправи, основні рухи, рухливі ігри та інші види фізичних вправ; проводяться з використанням комплексу наочних, словесних, практичних методів і прийомів навчання залежно від віку дітей);
сюжетні (будуються, як правило, за типовою структурою, але у формі «рухової розповіді», де всі рухові завдання пов’язані спільним сюжетом і виконуються в цікавих ігрових ситуаціях, на імітаціях тощо);
ігрові (усі освітні завдання розв’язуються лише за допомогою ігор (3-5): спочатку проводяться 1-2 гри малої і середньої рухливості, потім – 1-2 гри великої рухливості, на закінчення – малорухлива гра; ігри добираються так, щоб за руховим змістом вони відповідали змісту всіх структурних частин типового заняття; проводяться на закріплення набутих рухових навичок або з контрольною метою);
домінантні (акцентовані на реалізацію певних освітніх завдань, застосуванні певних засобів фізичного розвитку тощо, наприклад: заняття на розвиток швидкісно-силових якостей, або на оволодіння елементами спортивної гри чи вправи, або заняття з переважним використанням певного виду фізкультурного обладнання, інвентарю тощо).

Заняття з фізкультури проводяться щоденно:
двічі на тиждень вони проводяться у відведений для цього час у фізкультурній залі або на майданчику (за сприятливої погоди у період з квітня до жовтня);
в інші дні тижня проводяться два заняття фізичними вправами на свіжому повітрі під час денних прогулянок (у всі пори року за сприятливих погодних умов) та один раз на тиждень проводиться похід за межі дошкільного закладу, якщо є відповідні природні умови для організації елементарного дитячого туризму.

Заняття на свіжому повітрі проводить вихователь групи або інструктор з фізичної культури з допомогою вихователя. До їх проведення, як і до занять у залі, можуть залучатися музичний керівник, помічник вихователя.

Усі заняття на свіжому повітрі мають таку саму тривалість, що й заняття у залі. Проте якщо вони проводяться у холодну погоду або з ухилом на оволодіння елементами спортивних ігор чи вправ їхня тривалість може дещо збільшуватись (до 5 хвилин). Оскільки ці заняття проводяться під час проведення прогулянок, то важливо правильно обрати період їх проведення: у холодну погоду їх доцільно організовувати під кінець перебування дітей на повітрі, щоб запобігти переохолодженню організму після отриманих фізичних навантажень; у теплу пору такі заняття варто розпочати через 10-15 (до 20) хвилин після виходу на майданчик, щоб діти встигли адаптуватись до погодних умов, і щоб фізіологічні показники – частота пульсу й дихання – досягли належного для активної рухової діяльності рівня.

2019/2020 навчальний рік

/Files/images/Фізкультура (3).jpg

Сюжетне заняття з фізкультури з використанням степ-платформ для дітей старшого дошкільного віку «На арені цирку»

/Files/images/Фізкультура (9).jpg

/Files/images/Фізкультура (19).JPG

Мета: формувати позитивне емоційно-ціннісне відношення до занять з фізичної культури. Привчати до здорового способу життя. Вдосконалювати фізичні якості в різних формах рухової активності. Продовжувати формувати правильну поставу, вміння усвідомленно виконувати рухи.

Розвивальні завдання: закріплювати уміння і навички виконання комплексу загальнорозвивальних вправ з використанням степ-платформ, розвивати рухову пам’ять, нормалізувати діяльність вестибулярного апарату; вправляти в перелізанні через колоду лівим боком з опорою на руки, та пролізанні в кільце правим боком; вчити відштовхуватись двома ногами під час стрибків з обруча в обруч; вдосконалювати навички пролізання в тунель з прогинанням спини вперед та вирівнюватись по завершенню вправи з оплеском над головою.

Корекційні завдання: вправляти в ходьбі в напівприсяді по масажній доріжці розвиваючи м’язи стоп ніг; розвивати дрібну й загальну моторику при використанні масажних м’ячиків су-джок; закріплювати уміння виконувати різні види ходьби й бігу.

Оздоровчі завдання: сприяти формуванню правильної постави.

Виховні завдання: виховувати морально- вольові якості: витримку, впевненість в своїх силах, швидкість, спритність, наполегливість в досягненні позитивного результату, орієнтацію в просторі, вміння грати в колективі. Сприяти створенню сприятливої атмосфери на занятті.

Музичні завдання: ритмічно рухатись у відповідності з характером музики.

Попередня робота: бесіда на тему «Цирк», розгляд ілюстрацій за темою ,читання віршів про циркових артистів.

Обладнання: степ-платформи по кількості дітей, м’які модулі «Кільце», «Тунель», «Колода», обручі, малі м’ячі, відерця, масажні м’ячики су-джок по кількості дітей, оздоровча доріжка з кришечок «Змія», мати, чарівна коробочка з хустинкою, аудіозапис.

Хід заняття:

Діти шикуються перед входом в зал

Інструктор: -Тільки сьогодні і тільки зараз, відомий на весь світ ДИТЯЧИЙ ЦИРК дає свій єдиний виступ!

Двері цирку ми сьогодні відкриваєм,

На арені радо всіх гостей вітаєм!

Звучить музика, діти заходять в зал, стають півколом і повертаються до гостей

Інструктор: -Сьогодні до нас у цирк прийшло багато глядачів. Давайте привітаємо їх:

Діти: -Доброго ранку, любі гості!

Двоє дітей виходять в центр залу

Парад – алле! Почнем атракціони-

Та нічого, що ми не чемпіони-

Всьому ми повинні научитись,

Бо в житті все зможе пригодитись.

І.Вступна частина.

Інструктор: -Увага! Увага! Артистам приготуватись до параду. Праворуч- кроком руш! Ходьба бадьорим кроком під музику Шаїнського «Цирк! Цирк! Цирк!»

-Поважна публіка, привітайте артистів цирку оплесками!

· Крокують гімнасти- ходьба на носках, руки вгору, спинки рівно, голова дивиться вперед.

· Продовжують парад силачі – кращі в світі циркачі!- ходьба на пятах, згинання рук до плечей і в сторони.

· Виступають дресировані ведмеді – ходьба на зовнішній стороні стопи, руки в сторони.

· Вітаємо циркових коней – ходьба з високим підніманням колін, руки на поясі, переступання через степи.

· На арені дресировані собачки – піднімання на степ та сходження з нього.

· До нас приєдналися чарівні поні – боковий галоп по колу лівим боком. За сигналом «Але-ап!» правим боком, біг по прямій.

· Повітряні гімнасти – руки в сторони, вгору- вдих, опустити- видих.

· І завершують наш парад всі артисти цирку – звичайна ходьба.

Інструктор: В колону по три, кроком руш!

Перешикування трійками до степів.

ІІ. Основна частина

Інструктор:

Ви діти – акробати,

Немов мячики із вати.

Щоб вправно вам триматись,

Треба гарно розминатись.

Комплекс загальнорозвивальних вправ зі степами «Циркова розминка».

Комплекс підібраний відповідно віку і можливостям дітей, їх навичкам. Виконується під веселу, ритмічну музику (звертати увагу на поставу дітей).

1.Ходьба на степ-платформі, активно згинати руки в ліктях.

2.Приставні кроки на степ-платформу і з неї (прямо), руки згинати в ліктях.

3. Приставні кроки на степ-платформу і з неї(прямо, руки по черзі піднімати вперед, в сторони.

4.Ходьба навколо степ-платформи.

5.Крок-випади лівою ногою вперед на платформу, потім правою, руки на поясі.

6.Крок-випади стоячи на платформі вліво, вправо на підлогу, руки на поясі.

7. «Солдатики»- стоячи на платформі почергово опускати на підлогу ліву ногу зліва від степа, потім праву; піднімання на степ.

8. «Фараони»- приставні кроки на степ-платформу і з неї (прямо) з одночасним підніманням двох рук вперед, навхрест, вперед, вниз.

9.Присідання біля степа.

10. «Журавель»-почерговий підйом на степ лівою(правою) ногою та згинання іншої ноги в коліні вперед, руки в сторони.

11. «Ластівка»- почерговий підйом на степ лівою(правою) ногою та мах назад вгору іншої ноги, руки в сторони.

12. «Носочок вперед»- почерговий підйом на степ лівою(правою) ногою, з виведенням іншої ноги вперед носочком, з оплеском рук внизу біля ноги.

-Піднятися на степ, вперед, сісти на степ-платформу.

13.Сидячи на степ-платформі, ноги нарізно, руки в «замок»- нахили тулуба до лівої ноги, вперед, до правої.

14. Сидячи на степ-платформі, ноги нарізно, нахили тулуба вліво (вправо), спиратись збоку на одну руку, а іншою мах над головою.

-Ноги разом. Повернулись, тулуб вправо.

15. «Куточок»- сидячи на степ-платформі, руки в упорі позаду спини тримаються за степ, тримають ноги на 90*.

16. «Ножиці»- сидячи на степ-платформі, почергово піднімати і опускати ноги.

17. «Викиди ніг»- сидячи на степ-платформі, ноги разом, зігнуті в колінах біля степу, почергово випрямляти тягнучи носочок.

-Ноги до себе. Встали. Покрокували на місце до степ-платформи.

18.Ходьба на місці, біля степ-платформи.

19.Вправи на заспокоєння дихання. Крокуючи, руки через сторони вгору-вдих, опустити-видих.

Інструктор: Степ підніми! Наліво! Вперед трійками зімкнись! За ведучим в обхід по залу руш!

Діти складають степи. Розміщення обладнання.

Основні рухи

Інструктор: - Які ви молодці! Зараз ми перетворимось на різних артистів цирку і на нас чекають пригоди.

Ведучий показує виконання рухів під музичний супровід, а діти повторюють за ним.

· Дресирована стоніжка весело повзе по доріжці – ходьба по оздоровчій доріжці в напівприсяді, руки за спиною, спина рівно, голова дивиться вперед.

· Вправні ведмежата – перелізання через колоду лівим боком.

· Вогняне кільце – пролізання в кільце правим боком

· Веселі стрибаючі клоуни – стрибки на двох ногах з обруча в обруч, руки на поясі.

· Дресировані тигри – пролізання в тунель.

Потоковий спосіб. Повтор 3-4рази.

Інструктор: - Наступний номер циркової програми: «Атракціон з жонглерами».

Естафета «Жонглери». Діти діляться на дві команди.

Навпроти команди на підлозі лежать 4 обручі, у капітанів відро з малими мячиками. Першій дитині необхідно присідаючи розкласти по одному мячику в обруч, оббігти орієнтир і швидко повернутися назад. Слідуючий гравець збирає мячі у відерце і передає наступному. Оцінюється швидкість і акуратність виконання вправ в кожній команді.

Гра повторюється 2-3рази.

Інструктор: Молодці жонглери, які ж ви вправні. Розвеселили наших глядачів.

ІІІ. Заключна частина.

Інструктор: А тепер настав час перепочити і запросити на арену «Чарівника фокусника».

Діти роблять коло в центрі залу і сідають по-турецькому.

Малорухлива гра «Чарівник».

Інструктор: Я коробочку відкрию

Бачите, що пусто тут.

Тоді хусточкою накрию,

Та здивую всіх навкруг!

Роздаю всім дітям кульки су-джок. Наголошую щоб вирівняли спинки. Проводжу масаж долоньок.

Цей мячик фантазер,

Він чудовий масажер.

Кочення кульки по долоні вперед-назад.

Візерунчастий бочок

Розвиває кулачок.

Перекладання кульки з руки в руку, стискання в долоні.

По долонці покружляє

Міццю пальчик наділяє.

Кочення кульки по долоні.

Покружляв і зупинився.

Дуже добре потрудився.

Перекладання кульки з руки в руку, стискання в долоні.

Повтор 2 раза. Вправа на дихання. Діти встають.

Інструктор: Наш виступ закінчується. Циркові артисти, підрівнялись!

Де були? – В цирк ходили!

Ким ми були?- Циркачами, клоунами, силачами.

Получився гарний цирк? Тож поплескаєм усі!

Цирк закінчився. Дякую вам, мої друзі!

В заключний парад запрошую дошкільнят! За ведучим руш!

Діти під веселу музику проходять по залу та йдуть в групу.

/Files/images/Фізкультура (7).jpg

/Files/images/Фізкультура (8).jpg

2018/2019 навчальний рік

Спортивне свято для дітей старшого дошкільного віку "Перегони на городі"

Діти (по черзі)

День чудовий, день осінній!

Разом ми зібрались нині,

Щоб змагатися і грати,

Та ще й урожай збирати.

В нас і свято, і турнір. Огірки і помідори,

Буде весело, повір. І морквицю, і салат,

На городі урожай! Цибулинки і перчинки,

Що захочеш, те й збирай І капусти цілий ряд!

Виконують пісню "Щедра осінь" (муз. М. Ведмеде-рі, сл. Л. Малахової) або "Врожайна"(укр. нар. мелодія, гарм. А. Філіпенка, сл. Н. Кукловської).

Діти (по черзі)

Промайнуло Літо, спеки вже немає,

Діти і дорослі Осінь зустрічають,

Їй вірші даруємо, і пісні, й таночки,

Ну а Літо наставляє Осінь у садочку.

Діти сідають на місця. Заходять Літо і Осінь.

Літо

Я рослини доглядало,

Зігрівало, поливало —

Виріс добрий урожай,

(до Осені)

Ти про нього вже подбай.

Все збери, склади в комори.

Поспішай, Зима вже скоро.

Осінь

Не турбуйся, Літо мило.

Не дарма тебе я стріла.

Цю роботу всю зроблю —

Працювати я люблю!

Літо. Осінь золотава!

Осінь. Літечко яскраве!

Літо й Осінь (разом)

Станем поряд у цей час,

Затанцюємо для вас!

Виконують танок (за вибором музкерівника).

Осінь

Зачекай, будь ласка, Літо!

Ось прийшли на свято діти

Щоб змагатися і грати.

Та ще й урожай збирати.

Зберемо собі команди —

Урожаю дамо раду.

Літо

Якщо просиш, я на святі

Рада буду погуляти,

Позмагатися з тобою

Із сестрою золотою!

Осінь

Тож гравців мерщій збираймо.

Перегони починаймо!

1. На старт:

До Літа й Осені підходять діти та об'єднуються у дві команди з однаковою кількістю гравців. Кожна за кілька хвилин придумує собі назву та гасло. Команди представляються, потім вітають одна одну.

Осінь. Команді ''Листочки" фізкульт- привіт!

Учасники команди "Грибочки" (разом)

Привіт, привіт, привіт!

Літо. Команді "Грибочки" фізкульт- привіт!

Учасники команди "Листочки" (разом)

Привіт, привіт, привіт!

Осінь та Літо проводять розминку під веселу музику (за вибором музкерівника).

Літо

Розминку ви вже закінчили,

Набралися здоров'я й сили?

Осінь

Команди до змагань готові?

Команди (разом)

Всі здорові! До змагань готові!

Осінь та Літо представляють суддів та арбітрів, пояснюють правила, бажають учасникам цікавої гри.

ЕСТАФЕТИ

Перед кожною естафетою команди відгадують загадку і дізнаються, які овочі збиратимуть у цьому конкурсі.

Збери картоплю

Загадка

Готують українці справно

Смачні й корисні з неї страви,

І на кожному городі

В нас цей овоч щедро родить. (Картопля)

Навпроти кожної команди по п'ять "лунок" — маленькі кільця. Перший гравець кожної команди отримує кошик, у якому лежить п'ять картоплин. За сигналом він біжить уперед і розкладає картоплини по "лунках". Повертається до команди і віддає порожній кошик наступному гравцеві Той збирає картоплини і повертається з повним кошиком, передаючи його наступному, і т. д.

Ускладнений варіант: збільшити кількість лунок і картоплі, запропонувати збирати картоплю не руками, а іграшковою лопаткою.

Зібрані картоплини залишаються у команд.

/Files/images/IMG_20181129_095717.jpg

По огірки!

Загадка

На городі в нас грядки,

На грядках — рясні листки.

Там зростають малюки,

Зелененькі... (огірки).

Навпроти кожної команди спортивний круг — "город", де лежать огірки , (за кількістю гравців). Гравець біжить до городу, бере огірок і несе його, притиснувши підборіддям, до команди, там кладе у кошик.

Ускладнений варіант: тримаючи огірок підборіддям, перестрибувати через "калюжі" (відрізи тканини).

Зібрані огірки залишаються у команд.

/Files/images/IMG_20181129_100249.jpg

Передай капусту

Загадка

Кришать пані цю бокату

І в борщі, і у салати.

Листям вкрита щільно й густо

Кругла, ніби м'яч... (капуста).

Діти сідають на підлогу одне за одним, капітан попереду. Передають "капустину" (зелений м'яч) над головою назад. Останній гравець, отримавши "капустину", перебігає вперед, сідає і передає її назад. Гра продовжується доти, поки капітан команди знову не опиниться попереду.

Інший варіант: передавати "капусту" між ногами (стоячи). Останній гравець, отримавши м'яч, перебігає вперед. Гра закінчується, коли капітан опиниться попереду.

По завершенні естафети Літо обмінює зелений м'яч на справжні капустини, які теж кладуть до кошиків команд.

/Files/images/IMG_20181129_100708.jpg

МУЗИЧНА ПАУЗА

Осінь

На городі є великий,

Крутобокий, круглоликий...

Під листочком крутить вус

Помаранчевий... (гарбуз).

Літо

Ой, дивіться, ой, дивіться!

В залі тут гарбуз з'явився! Виходить Гарбуз.

Гарбуз

Я великий і бокастий,

Жовтогрудий і смугастий.

Я чудовий дар осінній

З гарним та смачним насінням.

Хто їсть кашу гарбузову,

Буде сильним і здоровим!

Осінь

Тож і ми часу не гаймо І про кашу заспіваймо. Діти виконують пісню "Гарбузова каша".

Передай гарбуз

Напроти кожної команди спортивний круг — "город". Там лежить помаранчевий м'яч — "гарбуз". Перший учасник біжить до "городу", затискає "гарбуз" між колінами і стрибає до своєї команди, передає м'яч наступному гравцеві, той стрибає з "гарбузом" до городу, залишає його там і т.д., доки капітан команди знову не стане першим у колоні.

По завершенні естафети Осінь обмінює м'яч- "гарбуз" на справжні гарбузи, які кладуть до кошиків команд.

Схопи моркву (по 5 дітей з команд)

Загадка

В темній я живу коморі,

А коса моя надворі.

Гарбузова я сестриця,

А зовуть мене... (морквиця).

Діти стають у коло. По колу розкладені морквини (на одну менше від кількості дітей). Звучить фонограма української польки — діти біжать по колу. По закінченні музики потрібно швидко вхопити морквинку. З гри вибуває той, хто залишився без морквини. Він бере одну морквину і кладе у кошик своєї команди. Перемагає команда, учасник якої схопить останню морквинку.

Знайди кабачки (конкурс капітанів).

Загадка

І довгасті, і гладенькі,

Дуже ніжні та смачненькі,

Ще й корисні для здоров'я

Ці родичі гарбузові (кабачки).

Одному гравцеві з кожної команди зав 'язують очі, на дистанцію кладуть кабачок. Гравець має знайти його навпомацки. Інші учасники можуть підказувати, як рухатися. Кожен знайдений кабачок залишають у кошику команди.

/Files/images/IMG_20181129_103548.jpg

Урожай перців (комбінована естафета)

Загадка

Буває солодкий, буває гіркий,

Є і худенький,а є і товстий,

На городі виростає,

Кожен з вас цей овоч знає. (Перець).

1. Проповзти, лежачи на животі й підтягуючись обома руками, по гімнастичній лаві.

2. Протягнути тунель з двох обручів крізь себе.

3. Пострибати з обруча в обруч на двох ногах (три обручі викладені на підлозі один за одним).

4. Добігти до стола, узяти один перець і віднести його до своєї команди. Передати естафету наступному учаснику.

/Files/images/IMG_20181129_103106.jpg

Підбиття підсумків

Судді оголошують результати змагань, нагороджують обидві команди різними призами. Діти також отримують у подарунок усе, що зібрали під час естафет. Команди вітають одна одну і дякують за цікаві змагання. Гравці діляться враженнями: що було складно, що цікаво, що весело.

/Files/images/IMG_20181129_104040.jpg

Осінь

Дуже вправно всі ви грали,

Спритно овочі збирали.

Вже ось-ось скінчиться свято,

Суддям слово треба дати.

Суддя

Хочу я вам всім сказати:

Важко бали рахувати,

Дві команди спритні дуже,

А також кмітливі й дружні.

Перша бали набирає,

Друга зразу ж доганяє.

Що ж тут нам було робити?

Треба всіх нагородити!

Друге почесне місце в перегонах на городі здобула команда....Привітайте її гравців оплесками!

Перше почесне місце у перегонах на городі здобула команда....Привітайте її гравців оплесками!

/Files/images/IMG_20181129_104933_1.jpg

/Files/images/IMG_20181129_105117.jpg

Звучить завершальна пісня про спорт або врожай (за вибором керівника).

Гурток "Чудеса східної гімнастики"

Комплекс вправ "Ігри п'яти звірів"

Вправа 1. Вранці сонце над землею піднімається

І природа разом з сонцем прокидається.

(Піднімаємо тулуб, прогинаємо спину і тягнемося вгору, перебираючи пальцями рук.)

/Files/images/IMG_20181228_112052.jpg

Вправа 2. Вітерець гойдає квітки пелюстки.

(Залишаємося у попередньому положенні, долоні складаємо разом і утворюємо з них ніби бутон, який потихеньку опускаємо на коліна.)

/Files/images/IMG_20181228_111422.jpg

Вправа 3. І тріпочуть на деревах всі листки.

( Кисті рук складаємо в замок, вивертаємо його і потихеньку піднімаємо вгору, тягнемося догори, прогинаючи спину. Відтак руки повільно опускаємо на коліна.)

/Files/images/IMG_20181228_111511.jpg

Вправа 4. Вийшли вранці на подвір'я діточки

Привітати усі дружно сонячні промінчики.

Руку вгору підняли, потягнулися,

Ясно й весело до сонечка всміхнулися.

( Одну руку ставимо збоку біля ніг і спираємося на неї, другу піднімаємо вгору і тягнемося за нею всім тілом. Потім руки зиінюємо.)

/Files/images/IMG_20181228_111700.jpg

Вправа 5. А під лагідними сонечка промінчиками

Павучок собі мандрує камінчиками,

Йде в один бік, а потім вертається,

Бо ніяк він не нагуляється.

(Стаємо навкарачки, ліву руку перебираючи пальцями по підлозі, протягуємо під правою, тягнемося за нею і дивимося, де вона. Відтак робимо те саме правою рукою.)

/Files/images/IMG_20190212_115128.jpg

Вправа 6. У далині видніється гора,

А під горою ходить попаски жираф.

(Ноги ставимо нарізно, нахиляємося вперед, руками спирвємося на підлогу, відтак розтягуємо тіло.)

/Files/images/IMG_20181228_111557.jpg

Вправа 7. У високих і безхмарних небесах,

Аж під самим сонцем, лине птах.

Він повільно- повільно кружляє

На діток він згори поглядає.

(Присідаємо, руками торкаємося підлоги. Потім повільно встаємо й робимо змах руками, як птах крилами, і так само повільно повертаємося у вихідне положення.)

/Files/images/IMG_20190212_113857.jpg

Вправа 8. Дітям закортіло пташку упіймати,

А, можливо, білу хмарочку дістати.

Простяглись їх рученята в небеса,

Дуже гарною природи є краса!

(Ноги ставимо нарізно, однією рукою ковзаємо по нозі, а другою тягнемося вгору, при цьому дивимося вгору. Потім руки змінюємо.)

/Files/images/IMG_20190212_114120.jpg

Вправа 9. Ось і тигр гуляє край дороги,

Сторожко і тихо ставить ноги.

Так скрадається, таїться і мовчить,

І зненацька голосно він як загарчить.

(Стаємо навкарачки, одночасно піднімаємо ліву ногу та праву руку, потім ставимо їх на підлогу. Те саме робимо правою ногою та лівою рукою, ніби тигр топчеться на місці. Вдихаємо повітря й випрямляємо ліву руку та праву ногу, потім з риком видихаємо і стаємо у вихідне положення. Те саме робимо з правою рукою і лівою ногою.)

/Files/images/IMG_20181228_111818.jpg

Вправа 10. Черепаху побачили діти,

А вона хоче ще відпочити.

Зручно вклалася, лапки у панцир втягнула,

Під теплесеньким сонечком тихо заснула.

(Сідаємо на коліна, тулуб нахиляємо вперед, голову підтягуємо до колін, руки кладемо уздовж тулуба.)

/Files/images/IMG_20190212_115343.jpg

Вправа 11.

А ще дорогою змійка гуляє.

Швидко- швидко по пісочку проповз

В'ється, слід лишає — так спішить!

Зупинилася і голосно сичить.

(Лягаємо на килимок, руки кладемо уздовж тулуба зігнутими в ліктях. Потім випрямляємо руки, прогинаємо спину, робимо вдих, опускаємося у вихідне положення, повільно видихаючи зі звуком “с”.)

/Files/images/IMG_20181228_110519.jpg

Вправа 12.

Ось і лев біля скелі всідається,

На міцні свої лапи спирається.

Спину вигнув, глибоко дихає

І на звірів голосно рикає.

(Сідаємо на коліна, трохи нахиляємося вперед,піднявши сідниці над п'ятами, долонями спираємося на підлогу. Відтак висовуємо язика якомога далі, і голосно рикаємо, як лев.)

/Files/images/IMG_20181228_110606.jpg

Вправа 13.

Не комар це і не волохатий джмелик,

Це яскравий у повітрі пурхає метелик.

Вниз і вгору крилами махає,

Мовби ними сонечко вітає.

(Сідаємо, вирівнюємо спину, розгортаємо коліна, з'єднуємо стопи і обхоплюємо їх долонями, на вдиху піднімаємо коліна, а на видиху опускаємо,імітуючи помахи крил.)

/Files/images/IMG_20181228_110340.jpg

Вправа 14.

Так у спокої чудовий день скінчився,

Лотос в річку вдосталь надивився.

Він почав пелюсточки згортати -

Ніч надворі. Всім потрібно спати.

(Повільно займаємо вихідне положення: сідаємо, схрестивши ноги перед собою, піднімаємо руки через сторони вгору,з'єднуємо їх і тихенько опускаємо до рівня грудей,нахиливши голову)

/Files/images/IMG_20181228_110238.jpg

Спортивне свято для дітей старшого дошкільного віку "Туристична подорож по рідному краю"

30 листопада 2017 року в дошкільному закладі було проведено спортивне свято з дітьми старшого дошкільного віку "Туристична подорож по рідному краю".

В цікаву, повну пригод і перешкод подорож, відправились команди старших груп "Соловейки" і "Сопілочка". По дорозі діти змагалися один з одним в естафетах - "Таємнича печера", Долина горбочків", "Разведемо вогнище", "Смачний суп", "Веселі жабенята".

Глядачі також приймали активну участь у святі: збирали на швидкість гриби, потрапили на квіткову галявину й складали з частин квіти, уявляли себе маленькими деревцями (психогімнастика "Деревце").

Свято дало змогу дітям відчути море різних емоцій. В нелегких змаганнях перемогли обидві команди, чому були дуже раді.

Судді вручили командам почесні грамоти, медалі і солодкі призи. На завершення свята завзято танцювали всі діти.

Команда "Чемпіони"

/Files/images/Свято 1.JPG

Команда "Спритні"

/Files/images/IMG_7217.JPG

Туристична розминка

/Files/images/IMG_7095.JPG

Ми в гостях у лісника

/Files/images/IMG_7156.JPG

Естафета "Таємнича печера"

/Files/images/Свято.JPG

Естафета "Веселі жабенятка"

/Files/images/Свято 2.JPG

Нагородження переможців

/Files/images/Свято 3.JPG

Спортивне свято для дітей середнього дошкільного віку "Подорож на Північ"

Ведучий: Сьогодні ми вирушаємо у подорож на далеку Північ, туди де живе володарка снігу та морозів. Тільки там, на Півночі, можна зустрітися з оленями, білими ведмедями та пінгвінами і я думаю, ми обов'язково з ними зустрінемося.

1)Пропоную стати всім на «лижі» і почати свою подорож.(ходьба з гімнастичними палицями)

/Files/images/IMG_7679.JPG

2) А тепер давайте сядемо на санчата.

/Files/images/IMG_7698.JPG

Ведучий: Діти подивіться які снігові замети , а давайте ми скотимось з них. (перекочування через мати).

/Files/images/IMG_7691.JPG

Діти: Ми мандруємо, ідемо,

Холодну Північ пізнаємо.

Всіх, кого ми зустрічаємо -

Щиро радісно вітаємо.


Виходить Ведмідь


Ведмідь: Довго я цей час чекав -

Ось нарешті він настав.

Ну тепер я розгуляюсь,

І потішусь і побавлюсь.

В Королеви Снігової

Я навчився чаклувати

І тепер в моржів північних

Зможу вас зачарувати.

Ене – бене – крабе –рить

Всі пінгвінами станьте вмить.

/Files/images/IMG_7544.JPG

Рухлива гра «Ведмідь і пінгвіни» (кролики в клітці)

Ведучий: Скільки галасу та сміху

Нашим пінгвінам це на втіху.

Дуже любим забавлятись

І з ведмедиком погратись.

А давайте пограємо з ведмедиком у гру «Де захована риба»

/Files/images/IMG_7557.JPG

Рухлива гра «Де захована риба»

Ведмідь: Ох, і гарно погуляв

Кістки, м'язи розім

Справ у мене ще багато,

Треба йти мені малята.

Про здоров'я буду дбати,

Кригу в чистоті тримати

Ведучий: Ні ведмедику, не йди. Ти дорогу покажи «На північ»

Ведмідь: Добре з вами я залишусь і покажу дорогу на північ але що мені за це буде.

Ведучий: Ми тобі покажемо багато цікавих ігор.

Ведмідь: Ну добре, але на Півночі чудовій нашій живе зимова Фея. Не любить ігри, гомін, сміх холодна королева.

Всіх зачаровує вона,

Тож, жартувати недоречно,

І стережіться ви її, бо зустріч з нею небезпечна.

Звучить музика. Заходить Снігова Королева.

Снігова Королева: Так, ви тут зібрались

В ігри пограти!

Терпіти не можу

Ні сміху, ні жартів!

Я хугою – снігом усе запорошу,

Зимовими загадками всіх заморожу.

1. Скрізь біленько, гарно, чисто!

Навіть дуже урочисто.

Але квіточок — нема...

Значить це прийшла — ЗИМА.

2. Всі стоять дерева голі,

А вона в зеленій льолі.

І красива, мов картинка,

Й називається — ЯЛИНКА.

3. Дні короткі, довгі ночі,

Сонце сходить неохоче.

Та міняється усе,

Щось новеньке день несе.

А як дням скінчився лік,

то приходить НОВИЙ РІК

4. Нерухома стала річка,

Де поділася водичка?

Скрізь збудовані мости,

По водичці можна йти,

Через річку, та не вбрід,

Бо з води зробився — ЛІД

Снігова Королева: Ще не скінчилися завдання -

Випробувань ще час.

Не радійте ви завчасно,

Не пущу додому вас.

Ведучий: Ми сміливі, спритні, дружні.

Чар твоїх не боїмось -

Всі твої складні завдання

Подолати беремось.

Снігова королева:А в естафети грати вмієте?

/Files/images/IMG_7710.JPG

Гра-естафета "Пройди по крижинках"

/Files/images/IMG_7707.JPG

Гра-естафета "Принеси подарунки Сніговичку"

/Files/images/IMG_7701.JPG

Гра-естафета "Хто перший на лижах"

Снігова Королева: Ой, недобре щось мені -

Сміх мене дратує.

У фігури крижані

Всіх вас зачарую!

Ене – бене – крабе –книш,

Стань фігурою скоріш.

/Files/images/IMG_7611.JPG

Рухлива гра "Зроби фігуру"

Снігова Королева: А зараз сніжинку запрошу

І снігом вас заморожу.

Ведучий: Снігова Королева! Не лякай більше нас, а краще виконай наше бажання. Зроби нас хоч на хвилинку своїми подружками–сніжинками.

Снігова Королева: Що ж, за те, що ви такі сміливі, дружні, я вам допоможу. вслухайтеся в чарівні звуки музики.

Ведучий: Психогімнастика «Я – сніжинка»

Подув вітерець. Діти –сніжинки кружляють під жваву музику.

Та ось вітерець затихає, музика уповільнюється, сніжинки ледве рухаються і нарешті лягають на землю ( діти присідають, опускають руки, схиляють голову, ніби заснули). Все тихо.

Снігова Королева: Ви спритні, кмітливі, дружні діти, гарно змагалися і грали в ігри. За це я вирішила вас нагородити грамотами і солодкими подарунками.

Ведучий: Ось і закінчилася наша казка. Давайте попрощаємося з Сніговою Королевою і вирушимо до дитячого садка.

/Files/images/IMG_7633.JPG

/Files/images/IMG_7640.JPG

/Files/images/IMG_7641.JPG

Кiлькiсть переглядiв: 458

Коментарi