• Ви знаходитесь тут:

  • Головна
  • Інклюзивна освіта – перспектива нова. Хоч різні можливості – рівні права!

/Files/images/nklyuzivna_osvta/Рисунок8.jpg

Інклюзивна освіта - перспектива нова.
Хоч різні можливості - рівні права!
Кожна дитина - це цілий світ,
Освіта, повага і рівність для всіх!

У нашому суспільстві є різні категорії дітей, частина з яких має проблеми, пов’язані з розвитком та здоров’ям. І, на жаль, сьогодні кількість таких дітей зростає. Кожна дитина має право на освіту, а отже, кожна дитина повинна мати можливість це право реалізувати. І реалізувати це право вони мають на рівні з іншими дітьми в усіх державних навчальних закладах незалежно від статі, національності та не зважаючи на соціальний та майновий стан, стан здоров’я, місця проживання.
В Україні діти з особливими потребами здобувають освіту в спеціальних навчальних закладах. Проте, визнано, що діти, які здобувають освіту разом з однолітками у навчальних закладах загального типу, краще адаптуються до навколишнього середовища, оволодівають соціальними навичками, почуваються більш самостійними, потрібними у суспільстві.
Інклюзивна освіта саме й передбачає особистісно орієнтовані підходи, методи навчання індивідуально для кожної дитини, з урахуванням її особливостей, здібностей, психофізичних порушень.
/Files/images/nklyuzivna_osvta/107996_107696.jpg

В дошкільному навчальному закладі (яселах-садку) комбінованого типу №32 "Перлинка" Білоцерківської міської ради Київської області функціонує 3 інклюзивні групи:

- Інклюзивна група "Синички" середнього дошкільного віку (5-й рік життя)

- Інклюзивна група "Сонечко" старшого дошкільного віку (6-й рік життя)

- Інклюзивна група "Дзвіночок" молодшого дошкільного віку (4-й рік життя)


Чим корисне складання пірамідки

Дитяча пірамідка - одна з найперших іграшок дитини. Хоча і придумана вона багато років тому, до цих пір не втрачає своєї актуальності і займає гідне місце серед величезної кількості розвиваючих іграшок. Пірамідка представляє собою вісь-паличку, на яку надягають деталі у вигляді дисків, кульок та інших геометричних фігур.

У чому ж полягає популярність цієї нехитрої іграшки? Чим вона корисна? Чому так часто використовується педагогами і психологами для визначення рівня розвитку малюка? Виявляється, маніпуляції дитини з пірамідкою дозволяють фахівцеві з'ясувати деякі важливі моменти, наприклад:

  • якою рукою малюк бере колечка, нанизує, а який тільки притримує, тобто чи визначилася провідна рука;
  • наскільки точно вона потрапляє отвором на вертикальну деталь, що говорить про ступінь розвитку моторно-рухової координації;
  • чи вміє співвідносити розміри деталей;
  • чи розрізняє поняття "великий-маленький", "високо-низько";
  • чи знає назви кольорів (для більш старшого віку).

Так що користь від цієї невигадливій іграшки насправді неоціненна. Тим більше, що сьогодні, крім традиційної дерев'яної та пластмасової пірамідки, що складається з різноколірних дисків, у продажу можна знайти гумові дитячі пірамідки, пірамідки-пазли, магнітні, у вигляді звірят, чоловічків і будиночків і навіть м'які і надувні . Кожна з них дозволить малюкові урізноманітнити тактильні і зорові відчуття і перетворить гру в захоплююче заняття.

Дитяча пірамідка відома всім з раннього дитинства. З її допомогою дитина знайомиться з розміром, кольором, формою предметів. Але ця іграшка не така проста, як здається на перший погляд. Існує велика кількість ігор з пірамідкою, які залежать в першу чергу від віку дитини. Коли ж можна починати грати з пірамідкою? Вважається, що перше знайомство з іграшкою має відбуватися в 8-9 місяців, коли більшість дітей вже "навчилися" сидіти.

У цьому віці рекомендується знімати колечка з пірамідки, при цьому мамі краще тримати ручки малюка в своїх руках. Поки дитині подобатися експериментувати, нанизуючи кільця на стрижень в довільному порядку, розвиваючи дрібну моторику. Одночасно малюк вчиться розуміти слова: Скинь колечко, поклади, одягни.

Дитині у віці 1 - 1,5 років рекомендується грати з пірамідкою, у якої все колечка одного кольору. Спочатку малюк вчиться збирати пірамідку з двох кілець - надягати на стрижень перше велике кільце, потім - маленьке. З 1,5 років колечка різняться і по величині, і за кольором.

1,8 - 2 роки - дитина вчиться збирати пірамідку з 3-4 кілець різного кольору (велика, трохи менше, маленьке). Коли пірамідка вже зібрана, потрібно провести по ній долоньками малюка, погладити, показати дитині, що іграшка вузька зверху і широка знизу.

2 - 3 роки - складаємо пірамідки з 4 - 5 кілець різного кольору. Попередньо можна разом з дитиною розкласти колечка по величині від найбільшого до найменшого і навпаки. Збирати пірамідку також можна не тільки з великого кільця, але і з маленького.

Після 3 років дитині цікаво складати пірамідки з кілець двох кольорів і однієї величини, різної форми одного кольору, виконуючи завдання на чергування (наприклад, одне жовте кільце, два червоних і т.д.). Подібні ігри розвивають увагу і мислення дитини. У старшому дошкільному віці дитяча пірамідка допомагає справлятися з мовними труднощами. C її допомогою дитина зможе освоїти проголошення довгих складних слів, нанизуючи кільця на стрижень і проговорювати слово по складах.

/Files/images/nklyuzivna_osvta/collage_photocat.jpg


Театралізована діяльність як засіб розвитку мовлення дітей дошкільного віку

Особлива роль у вирішенні завдань, пов'язаних з вихованням і розвитком дитини-дошкільника, належить театралізованої діяльності. Численні дослідження психологів доводять: театралізована діяльність робить сильний вплив на дітей дошкільного віку та сприяє їх всебічному розвитку: діти знайомляться з навколишнім світом у всьому його різноманітті через образи, фарби, звуки, а вміло поставлені питання змушують їх думати, аналізувати, робити висновки і узагальнення. З розумовим розвитком тісно пов'язане виразність реплік персонажів, власних висловлювань, непомітно активізується словник дитини, удосконалюється звукова культура його мови, її інтонаційний лад. Виконувана роль, вимовлені репліки ставлять малюка перед необхідністю ясно, чітко, зрозуміло висловлюватися. У дитини поліпшується мова, її граматичний лад. Дослідники відзначають, що розвиток в дошкільному віці творчих здібностей, постійне вдосконалення мовних навичок, оволодіння літературною мовою є необхідними компонентами освіченості та інтелігентності в подальшому.

Відомий письменник Джанні Родарі стверджував, що «саме в грі дитина вільно володіє мовою, говорить те, що думає, а не те, що треба. Чи не повчати і навчати, а грати з ним, фантазувати, вигадувати, придумувати - ось, що необхідно дитині ». Різнобічний вплив театралізованої діяльності на особистість дитини дозволяє використовувати її як один із ефективних педагогічних засобів. Виховні можливості театралізованої діяльності широкі: її тематика практично не обмежена і може задовольнити будь-які інтереси і бажання дитини. Беручи участь в ній, діти знайомляться з навколишнім світом у всьому його різноманітті через образи, фарби, звуки, а вміло, поставлені питання змушують їх думати, аналізувати, робити висновки і узагальнення ».

Театралізована діяльність дозволяє врахувати основні чинники мовного розвитку дошкільнят: наслідування мови дорослих, накопичення уявлень про предмети і явища навколишнього життя, спілкування з однолітками і дорослими людьми, різноманітні види спільної діяльності, мовна активність кожної дитини, мотивована близькими для нього потребами, інтересами.

Театралізована діяльність являє собою розігрування в особах літературних творів (казки, оповідання, спеціально написані інсценівки). Герої літературних творів стають дійовими особами, а їх пригоди, події життя, змінені дитячої фантазією, - сюжетом гри. Важливою умовою успішного застосування театралізованих ігор на мовних заняттях є також мовна активність самих дітей на основі наслідування зразком. Вона виражається в повторенні одних і тих же звуків, звукосполучень, слів.

За допомогою театралізованої діяльності діти опановують особливостями виразів рідної мови, його звучанням, гармонією, словесними формами - питанням, відповіддю, діалогом, бесідою, розповіддю. Театралізована діяльність залучає дітей динамікою дії, яскравістю художніх образів, ожившими ляльками, камерністю і нетривалістю дії.

/Files/images/nklyuzivna_osvta/новый коллаж.jpg

Батькам дітей з особливими освітніми потребами

Коли батьки дізнаються про інвалідність дитини або інше хронічне захворювання, вони вступають у життя, повне сильних емоційних переживань, важких виборів, взаємодії з різними фахівцями та постійної потреби в інформації і послугах. Спочатку батьки можуть розгубитися, відчути себе самотніми, не знаючи, з чого почати, де шукати інформацію, просити допомоги і розуміння.
Декілька цінних порад для Вас, батьки:
- Навчіться працювати зі своїми почуттями гіркоти і злості. Від гіркоти і злісті не піти, коли ви розумієте, що повинні переглянути плани і мрії, які були пов'язані з дитиною. Можливо, зараз ви не повірите, але життя буде поліпшуватися, і прийде той день, коли ви знову будете бачити все в позитивному світлі. Розуміння і робота над своїми негативними почуттями допоможуть вам бути сильніше і підготуватися до інших викликів життя, а також ці почуття перестануть віднімати у вас енергію і сили.
- Будьте реалістом. Бути реалістом значить розуміти, що в житті є речі, які ми можемо змінити. А також, розуміти, що в житті є речі, які ми не можемо змінити. Наше завдання, розуміти, що ми можемо змінити, а що ні.
- Пам'ятайте, що час грає на вас. Час справді лікує. Це не означає, що виховання дитини з інвалідністю дається дуже легко, але це буде справедливо, якщо ми скажемо, що з часом багато проблем вирішуються. Тому час на вашому боці.
- Не забувайте про себе: досить відпочивайте, їжте так добре, як зможете, виходьте з дому і спілкуйтеся з людьми, які можуть вам надати емоційну підтримку.
- Уникайте жалю. Інвалідом дитину робить ваша жалість та жалість інших лдей. Жалість не те, що вам потрібно. Вам потрібно швидше співчуття. В цей період вас може засмучувати або злити ставлення інших до вас або вашої дитини. Вирішіть для себе, як реагувати на пильні погляди, питання, не витрачайте занадто багато енергії на переживання з приводу неприємних вам реакцій чужих людей.
- Намагайтеся дотримуватися звичного розкладу дня: коли виникає проблема, яку ти не можеш вирішити, роби те, щоб ти робив, якщо б проблеми не було. Така поведінка може додати стабільність і сенс при складній і заплутаній ситуації.
Пам'ятайте, що це ВАША ДИТИНА! І це найголовніше. Можливо, його розвиток буде відрізнятися від розвитку інших дітей, але це не означає, що вона менш цінна і менше потребує уваги та любові. Любіть свою дитину і отримуйте задоволення від нього. Постарайтеся робити позитивні кроки назустріч дитині, вам обом це буде корисно, і ви навчитеся думати про майбутнє з надією . Пам'ятайте, що ви не одні!
/Files/images/nklyuzivna_osvta/kakie_problemy_mogut_vozniknut_v_seme_vospit_1822.jpg
Кiлькiсть переглядiв: 338

Коментарi