• Ви знаходитесь тут:

  • Головна
  • Новини
  • Консультація для педагогічних працівників "Світ в об'єктиві"

Консультація для педагогічних працівників "Світ в об'єктиві"

2020-04-01

/Files/c768a1af39172d28323a8b4b28c28c32.jpg

“Вчіть дитину вдивлятись у звичне – і вона побачить несподіване. Вчіть дитину вдивлятись у негарне - і вона побачить гарне. Вчіть дитину вдивлятись у частину – і вона побачить ціле. Вчіть дитину вдивлятись у мале – і вона побачить велике. Вчіть дитину вдивлятись у себе – і вона побачить весь світ”. В.О.Сухомлинський

Умови сьогодення ставлять перед особистістю багато завдань та вимог. Особливо вимогливим є навколишнє соціальне середовище. Під час взаємодії з оточуючим відбувається соціалізація дитини. Відомо, що на кожному віковому етапі закладається відповідний фундамент чи так званий поверх, який має своє визначне місце в структурі цілісної особистості. Саме і лише на такому фундаменті повноцінно формуються ті психічні властивості і загальнолюдські здібності, які необхідні для переходу на наступний віковий етап. Водночас ці новоутворення відіграють важливу роль і в загальному процесі становлення особистості. Які засоби вирішення пізнавальних завдань повинні засвоїти діти впродовж дошкільного дитинства і на якому змісті ці засоби можуть бути засвоєні ефективно — ось основне спільне для будь-яких пропонованих сьогоденням технологій запитання, відповідь на яке має бути фундаментом для пошуку ефективних норм і методів організації освітньо-виховної роботи.Відомо, що пізнання починається зі сприймання. Ось тому в дошкільному віці особливе значення має саме організація досвіду дитини і допомога дорослого в його узагальненні і фіксації у вигляді еталонів, символів, умовних позначень, моделей тощо. Способи позначення не задаються дитині, а відкриваються нею як природне узагальнення власного досвіду спостереження й експериментування. Цифрові технології невпинно заповнюють простір життя людини — професійний, сферу дозвілля, побуту, спілкування… І дитина, навіть найменша, оточена ними з усіх боків. Діти люблять фотографувати та фотографуватися, власне, як і всі інші. Використайте цю їх пристрасть для здобуття знань, умінь та навичок. Фото може допомогти навчити. З опорою на фотографії можна говорити з дитиною про все. Саме фотографії дають змогу більше дізнатися про її можливості й потреби: що вона пам'ятає, що їй більше подобається, що привертає її увагу. Адже зображення себе, своїх друзів, свого життєвого досвіду в фото дозволяють дитині вільніше себе почувати, бути більш щирою у своїх висловлюваннях і бачити світ в динаміці.

Застосування нетрадиційної техніки допоможе:

- налагодити ефективну комунікативну взаємодію з дітьми під час спільної освітньо-виховної діяльності;

- більш глибоко пізнати внутрішній світ кожної дитини, відчути її неповторність, особистісну своєрідність, визначити потреби та інтереси;

- діагностувати емоційний та психічний стан дитини;

- сприяти успішній соціалізації особистості.

В освітній діяльності фотографія - це вікно у світ, образ навколишнього світу те, що в новій програмі називається «Формування цілісної картини світу»

Насамперед:

- формування образного уявлення про предмет і його властивості;

- сприйняття навколишніх предметів у дії (різноманіття використання предмета в життєвих ситуаціях) ;

- сприйняття предмета в різний час доби, пору року;

- уявлення про предмет або явище (фіксація етапів висівання, росту, дозрівання та в’янення рослини тощо);

- фотографії наближають предмет до очей дитини (бабка, павутиння).

За допомогою фотографій можна вирішувати такі відповідальні і складні завдання:

- розвиток мовлення дитини,

- усвідомлення і систематизація свого особистого досвіду,

- побудова картини світу,

- створення умов для взаєморозуміння.

Фотографія може бути використана як:

Розвивальна - збагачення змісту розвитку

Корекційна - допомога у вирішенні певних конкретних труднощів в розвитку дитини

Пропедевтична підготовка дітей до сприйняття нового матеріалу.

Тож дозвольте дітям досліджувати, обстежувати, прагнути зрозуміти застосування предметів. Навчайте порівнювати об’єкти, їх властивості, кольори і структуру; явища природи і їх складові. Допоможіть опанувати й використовувати у спілкуванні поняття про властивості предметів, зовнішні розбіжності та схожості. Навчайте спостерігати й орієнтуватися в навколишньому середовищі . Підтримуйте пошукову діяльність вихованців. Заохочуйте допитливість у дітей. А «світ в об’єктиві», неодмінно, в цьому допоможе!

Підготувала: вчитель-логопед Худак С.В.

Кiлькiсть переглядiв: 77

Коментарi