• Ви знаходитесь тут:

  • Головна
  • Новини
  • LEGO-технологія ― чарівні цеглинки успіху. Поради батькам

LEGO-технологія ― чарівні цеглинки успіху. Поради батькам

2020-05-21

/Files/images/zaychiki_grupa/zaychiki2/ЛЕГО.jpg Підготувала:вчитель-дефектолог Малюченко Тетяна Анатоліївна

LEGO-технологія ― чарівні цеглинки успіху. Поради батькам

LEGO-технологія цікава тим, що об’єднує в собі елементи гри та експериментування. За допомого LEGO діти вивчають математику, мову, знайомляться з довкіллям і навіть малюють цеглинками! І така популярність цілком обґрунтована.

LEGO-технологія:

• формує вміння розв’язувати проблемні завдання, ставити мету, міркувати про подальшу роботу, розробляти план дій;
• розвиває творче мислення;
• розвиває мовлення ― діти вчаться детально пояснювати свої дії, пояснювати міркування, надавати чіткі та зрозумілі інструкції, розповідати історії, висловлювати власні думки;
• формує вміння співпрацювати, зокрема, уміння працювати в парах чи групах, ділитися матеріалами, уміння вчитися у своїх однолітків, дослухатися до їхніх ідей та пропонувати власні, уміння аналізувати ідеї та обирати раціональніші, уміння розподіляти ролі та обов’язки;
• розвиває сенсорне сприйняття, допомагає формувати уявлення про зовнішні властивості предметів: форму, величину, колір, положення у просторі;
• розвиває дрібну моторику;
• формує цілісну систему уявлень дитини про навколишній світ, збагачує життєвий досвід дитини.
Приклади застосування LEGO-технології

1. Розвиток мовлення
Матеріали: цеглинки LEGO DUPLO різних кольорів та форм у достатній кількості, кольорові зображення овочів, аркуші паперу формату А4 коричневого чи зеленого кольору.
Лексична тема «Овочі».
Вправа 1
Цеглинки розкладають у довільному порядку та вільному доступі перед дитиною .
Запитання та завдання дитині:
Які овочі ви знаєте?
Знайдіть цеглинку, за кольором ,схожу на огірок (помідор, моркву…).
Які ще овочі можуть бути такого само кольору, як помаранчева цеглинка?
Цеглинки яких кольорів у вас залишились? Чи існують овочі білого кольору? Які? А коричневого?
Чи існують овочі блакитного кольору? А що буває блакитним?

Вправа 2
Дорослий пропонує дитині: «Посадімо з город. Візьмемо грядку (аркуш паперу) та посередині посадимо помаранчеву моркву. Вгорі над морквою посадимо огірочки. Якого вони кольору? А який червоний овоч ми можемо посадити внизу грядки? Місце для біленького часнику та коричневої картоплі ви можете обрати самі. Де ти посадив часник? А картоплю?» (Дорослий промовляє та показує порядок розташування цеглинок відповідного кольору).

Вправа 3. Гра «Яка цеглинка зникла?»
Дорослий запитує: «Що ми можемо приготувати з овочів? Я хотіла приготувати борщ та салат, але якихось овочів бракує!» Дорослий виставляє цеглинки та промовляє: червоні томати, помаранчева морква, зелений огірочок, білий часничок та коричнева картопля. Дитина заплющують очі, дорослий ховає одну з цеглинок, дитина відгадує, якої саме цеглинки-овоча бракує.

Вправа 4
Щоб зібрати цеглинки після завершення заняття можна запропонувати дитині привезти всі овочі до овочесховища (коробки, у якій зберігається конструктор).

2. Навчання грамоти
Завдання

1. Визнач та покажи за допомогою цеглинок кількість звуків у слові.
2. Визнач та покажи за допомогою цеглинок кількість складів у слові.
3. Візьми стільки цеглинок, скільки складів у слові.
4. Визнач та покажи за допомогою цеглинок кількість слів у реченні.
5. Якщо почуєш звук [р], то підійми червону цеглинку, а звук [л] — зелену.
6. Виклади з цеглинок літеру...

3. Вправи для розвитку орієнтування у просторі
1. Постав цеглинку на праву (ліву) руку, підніми цеглинку догори.
2. Поклади цеглинку посередині аркуша; праворуч; ліворуч; угорі; внизу аркуша. (Цю вправу можна обіграти: розташування цеглинок пов’язати із садінням городу, розташуванням зірок у небі, слідами тварин, будь-чим, що зацікавить дитину.)
3. Створи із цеглинок картину на аркуші.

4. Формування фонематичного сприйняття
1. «Повтори ритм». Відстукування ритму цеглинками.
2. Вправа для дихання «Повітряні перегони». За допомогою дихання перемістити цеглинку з одного кінця столу до іншого (можна виконувати цю вправу на швидкість).

5. Фізкультхвилинки з LEGO
Руханка
Дитина бере кілька цеглинок.
1. Підійми руку вгору із зеленою (червоною, …) цеглинкою!
2. Хто швидше перенесе та збере цеглинки?

Пальчикова гімнастика «Веселі цеглинки»
Ми цеглинки в руки взяли
І місцями поміняли.
Потім міцно їх з’єднали,
Вгору високо кидали.
Раз-два, не роняй,
А швиденько заховай!
(Беруть у кожну руку по одній цеглинці (2 ×4).)
(Перекладають цеглинки з однієї руки в другу.)
(Скріплюють дві цеглинки разом.)
(Підкидають цю цеглинку вгору і ловлять.)
(Ховають цеглинку у долонях або за спину.)

Пальчикова гімнастика «Музиканти»
Нам сопілочки заграли:
«Ду-ду-ду!»
Барабани застучали:
«Ту-ту-ту!»
Ніжно скрипочки заграли:
«Ті-ті-ті!»
Піаніно зазвучали:
«Ді-ді-ді!»
На гітарі ми заграли:
«Да-да-да!»
І в долоні заплескали:«Та-та-та!»
(Беуть одну цеглинку (2 × 4), підносять до губ, імітують рухи пальцями, чітко промовляючи звуки.)
(Цеглинка у правій руці, ударяють нею по лівій долоні.)
(Цеглинку тримають на плечі, як скрипку, пальцем другої руки імітують рухи смичка.)
(Цеглинка лежить на столі, пальцями імітують гру на піаніно.)
(Цеглинка у лівій руці, імітують на ній гру на гітарі.)
(Цеглинка у лівій руці, ударяють нею по правій долоні.)

Самомасаж рук «Гусінь»
На маленьке деревце
Вгору гусінька повзла.
Гілочки всі проповзала,
І листочки не минала…
Потім раптом покотилась,
Завертілась, закрутилась,
Застрибала, заскакала,
Вниз упала і пропала!
(Беруть одну цеглинку (2 × 2), проводять штирями по тильній стороні долоні спочатку однієї руки, потім другої.)
(Проводять штирями по кожному пальчику спочатку однієї руки, потім другої.)
(Крутять цеглинку між долонями по колу.)
(Підкидають цеглинку догори.)
(Міцно затискають цеглинку між долонями.)

Кiлькiсть переглядiв: 106

Коментарi