• Ви знаходитесь тут:

  • Головна
  • Новини
  • Консультація для батьків «ВЕЛИКІ МОЖЛИВОСТІ МАЛЕНЬКОГО ҐУДЗИКА»

Консультація для батьків «ВЕЛИКІ МОЖЛИВОСТІ МАЛЕНЬКОГО ҐУДЗИКА»

2020-05-22

/Files/images/гудзики.jpg

Граючи з ґудзиком, твори

І неодмінно – говори!

Друзям своїм ти покажи

І маму з татусем навчи,

Як нові візерунки

З ґудзиків зібрати

І дрібну моторику

Успішно розвивати!

Дитина пізнає навколишній світ через яскраві форми, кольори, явища. Чим

привабливішими вони є, тим активнішою в навчально-виховному процесі буде

дитина, тим вищим буде результат. Упровадження принципово нових підходів до

розвитку дитини, заявлених у Базовій програмі, потребує багато в чому новітніх

технологій.

Ігри з добре знайомими в побуті предметами дають великі можливості

розширювати сферу соціального орієнтування, не слід купувати дорогі іграшки,

тому що цікавим матеріалом дитячих ігор можуть бути звичайні ґудзики. Гра з

ґудзиками розвиває особистість дитини, сприяє її адаптації в соціумі, активізує всі

психічні процеси: сенсорно-перцептивні, психомоторні, емоційно-вольові,

пізнавальні та інші.

Ґудзики є багатогранним і цікавим матеріалом, що захоплює дітей, спонукає

до активної участі у продуктивній діяльності, а гра з ними позитивно впливає на

їх емоційний стан, створює додаткові можливості для корекції тактильної

чутливості, «мануального інтелекту» дитини.

Сукупність форм і методів роботи з ґудзиками, спрямовані на забезпечення

навчальних та коригувально-розвивальних завдань можна об’єднати в один

термін — ґудзикотерапія. Метод ґудзикотерапії надає необмежені можливості для

організації інтегрованої діяльності дошкільнят. Іншими словами, використання

ґудзиків на практиці дає комплексний, навчальний, терапевтичний та виховний

ефекти. Тож доцільно мати їх у групах цілий рік як елемент розвивального

середовища, де можна вільно творити, не боячись щось зіпсувати чи зламати.

Велика різноманітність ґудзиків дає можливість використовувати їх для

коригувальних та розвивальних ігор щодо ознайомлення і закріплення таких

понять, як колір,форма, розмір. Граючись із ґудзиками, у дитини розвиваються

координація рухів;посидючість; довільність психічних процесів; аудіальний;

візуальний та кінестетичний канали сприйняття, оскільки вправи виконують у

режимі Почув,Побачив, Зробив. Не можна недооцінювати релаксаційний

вплив на організм дитини різних маніпуляцій із ґудзиками, бажання дитини

торкатися ґудзиків і перебирати їх, тим паче, що цей предмет раніше

був для неї недоступним.

Про ґудзик іноді говорять зневажливо: "простий, як ґудзик". Але виявляється,

звичайні ґудзики можуть виконувати важливу функцію – бути засобом розвитку

дрібної моторики у дітей, а слідом за цим і допоміжним матеріалом для розвитку

мовлення. Рівень розвитку мовлення дитини залежить від ступеня сформованості

тонких рухів пальців рук. Ґудзики є дивно багатогранним і цікавим матеріалом.

З ґудзиками насправді існує величезна безліч ігор. І всі вони різноманітні.

Кого з вас не зачаровував круглячок на нашому одязі-ґудзик? Здавалося б, звичайна

застібка. Та чому ми постійно тримаємося за неї, коли роздумуємо,нервуємо,

почуваємося невпевнено?Або ж застібаємо одяг на всі ґудзики,коли хочемо

презентувати себе більш консервативно та педантично? Секрет у тому,що цей круглячок-

річ непроста. Ґудзик-законодавець моди, магічний амулет, талісман, прикраса і навіть

розпізнавальний знак. Про нього пишуть книжки, ним оздоблюють одяг, із ним

пов’язано чимало прикмет. Існує навіть особлива наука-ґудзикова психологія. Що

таке ґудзик? Ґудзик — застібка на одязі, призначена для з'єднання його частин.

Ґудзик на одній частині одягу просовується в петлю, що знаходиться на іншій

частині, і тим самим здійснюється застібання. Ґудзик з наскрізними отворами

представляє собою диск з двома наскрізними отворами в середині, однак

зустрічаються ґудзики інших видів і форм (наприклад, квадратні, трикутні,

циліндричні або кулясті). Кількість отворів також може змінюватись. Ґудзик з

вушком — на задній стороні ґудзика розташовується виступ з єдиним отвором,

через яке ґудзик і пришивається до одягу. Ґудзики виготовляються (і

виготовлялися) з найрізноманітніших матеріалів: металу, скла, дерева, бурштину,

перламутру, шкіри, кістки, фарфору тощо. З 1930-х років широке поширення

отримали пластмасові ґудзики. Можна виділити чотири основних функції ґудзика:

• утилітарна (застібка);

• декоративна (прикраса);

• магічна (оберіг або талісман);

• інформативна (розпізнавальний знак).

Довгий час ґудзик служив декоративною прикрасою. Ґудзики виготовлялися з

дорогоцінних металів, коралів, бурштину, перлів. Форма, розмір, прикраса

ґудзиків і їх кількість на одязі свідчило про багатство людини і його соціальне

становище. Часто деякі предмети одягу мали більше ста ґудзиків. Шуба могла

коштувати дешевше поміщених на неї ґудзиків.

Магічна природа ґудзика визначалася трьома способами:

• малюнками (візерунками)

• формою

• кольором

Трикутник символізував: народження, життя і смерть; початок, середину і

кінець чого-небудь; дитинство — зрілість — старість і, нарешті, триєдине начало

людини: духовне, тілесне та душевне. Чотирикутник (число чотири) — символ

сторін світу, чотирьох стихій природи (земля, повітря, вогонь, вода). П'ятикутна

зірка, звана також "печаткою Соломона", вважалася сильним оберегом. Священне

щасливе число "п'ять" виступає знаком завершеності (у нас п'ять органів почуттів,

по п'ять пальців на руках і ногах і т. д.). Шестикутник — знак досконалості.

В даний час відзначається різке збільшення дітей з відхиленнями в психомоторному та мовному розвитку. Вченими встановлено, що рівень розвитку мовлення перебуває у прямій залежності від ступеня сформованості рухів пальців рук.

Одним з головних засобів розвитку моторики рук служать ігри з предметами. Таку роботу

психологи називають орієнтовно-дослідницькою діяльністю, так як в ході її діти отримують різний чуттєвий досвід, можливість вивчити властивості і якості предметів, а практичнее пізнання функцій, призначення предметів дає можливість розвинути практичне мислення. Розвивати дрібну моторику рук у дітей дошкільного віку можна в ігровій формі,використовуючи різноманітний нетрадиційний матеріал.

Для таких занять я взяла ґудзики і розробила серію дидактичних ігор та ігрових вправ з ними. Мета цих ігор: розвивати уяву, увагу, сенсорне сприйняття, посидючість, зорово-моторну координацію, дрібну моторику пальців рук.

Роботу здійснювала, використовуючи принцип дидактики і послідовності: від простого до

складного.

Дидактичні ігри:

Завдання: закріплювати знання кольору, форми і розміру, розвивати дрібну моторику рук, уяву.

• «Знайди однакові за кольором ґудзики. Назви їх колір і визнач розмір»

• «Знайди всі маленькі ґудзики. Назви їх колір»

• «Розклади в ряд від найбільшого ґудзики жовтого кольору (червоного, синього, зеленого) до найменшого»

• «На що схожий ґудзик?»

• «Ґудзики перемішалися. Розклади їх на дві купки: великі і маленькі»

Дидактичні ігри з ґудзиками для дошкільнят

1.« Ґудзики розсипалися. Розклади їх за кольором»

Завдання: закріплювати знання кольору, розвивати дрібну моторику рук.

Засоби: ґудзики різного кольору, контейнер з осередками, де на дні осередків кольорові кутки-орієнтири. Дорослий пропонує дітям розкласти ґудзики за кольорами.

2.«Гудзики розсипалися. Розклади їх по формі»

Завдання: закріплювати знання геометричних форм (круга, квадрата), розвивати дрібну моторику рук.

Засоби: ґудзики різної форми, контейнер з осередками, де на дні осередків геометричні форми-орієнтири. Дорослий пропонує дітям розкласти ґудзики в комірки, ґрунтуючись на геометричні форми.

3.«Чергування ґудзиків за завданням»

Завдання: розвивати увагу, логічне мислення, дрібну моторику рук.

Засоби: ґудзики двох кольорів.

Дорослий починає будувати ланцюжок з ґудзиків двох кольорів і пропонує дитині продовжити ряд, дотримуючись послідовності.

4.«Знайди зайвий ґудзик»

Завдання: розвивати логічне мислення дітей.

Засоби: 5 ґудзиків, 1 з яких відрізняється за кольором

Дорослий викладає в ряд 4 ґудзики одного кольору і серед них кладе 1 ґудзик іншого кольору. Потім пропонує дитині прибрати зайвий ґудзик або замінити його на потрібний за кольором. Можна розкласти ґудзики однакові за розміром (наприклад, великі червоні) і серед них один маленький червоний ґудзик. Запропонувати виконати те ж саме завдання іншими кольорами .

5.«Знайди пари однакових ґудзиків»

Завдання: вчити дітей підбирати пари ґудзиків на основі подібного сенсорного ознаки, розвивати дрібну моторику пальців рук.

Засоби: колекція ґудзиків.

Дорослий пропонує дітям уважно розглянути ґудзики. Потім підібрати пари однакових ґудзиків. Можна уточнити у дітей, якого вони кольору, форми і розміру.

6. «Мозаїка»

Завдання: закріплювати знання кольору, розвивати дрібну моторику рук, уяву.

Засоби: колекція ґудзиків.

Дорослий пропонує дитині викласти з ґудзиків нескладні предмети, наприклад, квітку,

прапорець, будиночок. Потім цікавиться, якого кольору ґудзики використали. Можна попросити викласти геометричні фігури: круг, квадрат, трикутник, прямокутник.

7. «Чудесний мішечок»

Завдання: розвивати тактильні відчуття.

Засоби: мішечок або повітряна кулька, ґудзики різного розміру.

Дорослий пропонує розглянути кілька ґудзиків. Запитує, якого ґудзики розміру. Потім прибирає їх у мішечок або повітряну кульку. І пропонує на дотик визначити великий чи маленький ґудзик попався в руки.

Підготувала вчитель-логопед Мягких Н.М.

Кiлькiсть переглядiв: 83

Коментарi