• Ви знаходитесь тут:

  • Головна
  • Новини
  • «LEGO конструктор – сучасний освітній ресурс»

«LEGO конструктор – сучасний освітній ресурс»

2020-12-16

/Files/images/lego_1.jpg

Cлово LEGO походить від двох інших - Leg і Godt, які разом означають «грати добре». Роками пізніше засновник дізнався, що сама фраза «LEGO» на латині означає «я вчуся» або «я складаю» . Очевидно, що усвідомлення цього серйозно вплинуло на майбутню історію компанії і на наше сьогодення.

LEGO розвиває:

  • Моторику рук;
  • Формує вміння розв’язувати проблемні завдання, ставити мету, міркувати про подальшу роботу, розробляти план дій;
  • Розвиває творче мислення;
  • Формує вміння співпрацювати, зокрема, уміння працювати в парах чи групах, ділитися матеріалами, уміння вчитися у своїх однолітків, дослухатися до їхніх ідей та пропонувати власні, уміння аналізувати ідеї та обирати раціональніші, уміння розподіляти ролі та обов’язки;
  • Розвиває сенсорне сприйняття, допомагає формувати уявлення про зовнішні властивості предметів: форму, величину, колір, положення у просторі;
  • Розвиває увагу, терпіння, посидючість, самодисципліну;
  • Формує цілісну систему уявлень дитини про навколишній світ, збагачує життєвий досвід дитини.

У дошкільнят формуються необхідні для майбутнього навчання передумови:

  • Пізнавальний розвиток.
  • Уміння і бажання працювати.
  • Виконувати завдання відповідно до поставленої мети.
  • Доводити гру до кінця.
  • Планувати майбутню роботу у подальшому житті, навички суспільно активної, творчої особистості, яка самостійно генерує нові ідеї, приймає нестандартні рішення.
Завдання занять з LEGO.

Заняття з LEGO урізноманітнюють та вдосконалюють навчальний процес, роблять його цікавішим для дітей. Заняття в ігровій формі створюють неповторну атмосферу психологічного комфорту і проходять без нервового напруження, що позитивно позначається на якості засвоєння матеріалу.

Завдання занять з LEGO для дітей дошкільного віку:

  • Учити конструювати нескладні моделі із цеглин та деталей конструктора LEGO за зразком та за картинкою.
  • Формувати уявлення про навколишній світ.
  • Розвивати наочно-дійове та образне мислення, вміння порівнювати, узагальнювати, класифікувати; образну та рухову пам’ять; просторову уяву.
  • Концентрація уваги.
  • Розвивати мовлення – учити слухати та розуміти звернення та розповідь педагога.
  • Сприймати і розрізняти інтонації голосу дорослого.
  • Виховувати терплячість і наполегливість під час виконання завдання.

Організовуючи заняття з використанням LEGO, передусім, доречно пам’ятати, що вони мають приносити дитині радість.

Інтеграція LEGO-технологій в освітній процес та позитивний вплив даної технології на формування компетентностей і всебічний розвиток дітей.

Спочатку необхідно дати дітям змогу ознайомитись із деталями конструктора. Акцентувати увагу на кількості штирів, умінні називати цеглинку за їхньою кількістю. Такий підготовчий етап навчить дітей швидко знаходити необхідну деталь за вказівкою дорослого.

Інваріантну складову змісту дошкільної освіти систематизовано за освітніми лініями: «Особистість дитини», «Дитина в соціумі», «Дитина у природному довкіллі», «Дитина у світі культури», «Гра дитини», «Дитина в сенсорно-пізнавальному просторі», «Мовлення дитини».

Особистість дитини

Вправа «Які органи чуття допомагають досліджувати світ?»

Ресурси: 6 цеглинок 2х4 – різного кольору.

Скласти башту з тих цеглинок, які відповідають органам чуття, за допомогою яких можна дослідити предмет заданий на малюнку.

Вправа «Кольорова руханка»

Ресурси: 6 цеглинок 2х4 – різного кольору.

Перед початком гри педагог з дітьми узгоджує який рух відповідає певному кольору цеглинки. Після того будується башта з цеглинок розташовуючи кольори в довільному порядку. Далі діти виконують послідовність рухів згідно кожного кольору.

Дитина в сенсорно-пізнавальному просторі

Вправа «Побудуй логічний ряд?»

Ресурси: 6 цеглинок 2х4 – різного кольору.

Діти викладають ряд з цеглинок, розташовуючи їх у відповідності зі схемою.

Дитина у світі культури

Вправа «Малюємо цеглинками»

Ресурси: цеглинки 2х2, 2х4, 2х6, 1х2… , шаблони малюнків, ватман, гуашеві фарби, серветки вологі.

Діти на готових трафаретах створюють візерунок за допомогою LEGO (використовуючи деталі для створення відбитку).

Мовлення дитини

Вправа «Довгі – короткі слова»

Ресурси: предметні картки, цеглинки LEGO 2х4, 2х6.

Діти дивлячись на картку визначають яке слово: довге чи коротке. Відповідно до цього розташовують певну цеглинку під малюнком.

Дитина у природньому довкіллі

Вправа «Довгі – короткі слова»

Ресурси: картки із зображенням кожної пори року, цеглинки 2х4 – синього, зеленого, жовтого, червоного кольору.

Перед початком гри дітям пояснюються асоціації кожної пори року з певним кольором. Далі користуючись цими знаннями дитина викладає на сюжетний малюнок цеглинку того кольору, який відповідає зображеній на малюнку порі року.

Гра дитини

Вправа «Домовляємось, міняємо, збираємо»

Ресурси: цеглинки LEGO будь яких розмірів 4 основних кольорів.

Перед початком гри діти діляться на команди, кожна команда буде збирати LEGO лише одного кольору. Під час гри діти взаємодіють між собою, домовляються про допомогу, міняють цеглинки одного кольору на інший.

Дитина в соціумі

Вправа «Добрі і погані вчинки дітей»

Ресурси: Табличка «Добрі і погані вчинки на вулиці міста», цеглинки 2х2 зеленого 5 шт., рожевого 7 шт. кольору.

Рожевий колір відповідає добрим вчинкам, зелений – поганим. Дитина визначає, який вчинок зображений на малюнку і розташовує на ньому цеглинку відповідного кольору.

Матеріал підготувала: вчитель-дефектолог Оксюта К.В.
Кiлькiсть переглядiв: 62

Коментарi