Створення ігрового середовища в дошкільному навчальному закладі

Освітньо-виховний процес дошкільного навчального закладу організовується у гарно створеному розвиваючому середовищі, яке утворюється сукупністю природних, предметних, соціальних умов та простором власного «Я» дитини. Практичні зусилля педагогів, батьків щодо його створення і використання підпорядковані інтересам дитини та лініям їх розвитку у сферах життєдіяльності.

Формування власного «Я» у дітей дошкільного віку відбувається за допомогою створення таких осередків:

  • ігровий
  • природничий
  • спортивний
  • художній
  • музичний
  • бібліотечний
  • чергових
  • етнографічний

/Files/images/а.jpg

/Files/images/б.jpg

/Files/images/в.jpg

/Files/images/г.jpg

/Files/images/д.jpg

/Files/images/е.jpg

А поряд з цим педагоги звертають увагу на те, що провідним видом діяльності дошкільника є – гра. Тому надається увага на створення ігрової зони, яка облаштована так, щоб кожна дитина мала можливість займатися улюбленою справою. Розміщення матеріалу згідно з зонами дозволяє дітям об’єднуватися в підгрупи за інтересами. Ігрове середовище не запрограмоване, отже надає можливість для експериментів, конструювання, театралізованої діяльності, розгортання сюжетно-рольових ігор. Дошкільня має можливість реалізувати свої знання про оточуючий світ у різноманітних іграх, самотужки вирішуючи, що йому для цього потрібно. Для цього вихователями облаштовані куточки: сім’я, магазин, школа, лікарня, аптека, ательє, дорожній рух, перукарня тощо. Та мають відповідне обладнання.

/Files/images/ж.jpg

/Files/images/з.jpg

/Files/images/к.jpg

/Files/images/л.jpg

/Files/images/м.jpg

/Files/images/н.jpg

Середовище пробуджує у дітей активність, дає їм можливість здійснювати різноманітні види діяльності. Разом з тим, навколишнє середовище повинне при необхідності гасити надзвичайну активність, давати можливість відпочити. Тому ми передбачили наявність зони для релаксації (розслаблення) «куточок усамітнення» обладнаний м’яким кріслом.

Протягом всього вікового періоду ускладнюється провідна діяльність дитини – сюжетно-рольова гра. У сюжетно-рольових іграх дошкільники програють різноманітні ситуації, пов’язані з людськими відносинами, систему своїх дій у цих ситуаціях та систему наслідків цих дій для себе та оточення. У сюжетно-рольових іграх дитина спочатку дієво, емоційно, а потім й інтелектуально освоює систему людських відносин та власного Я.

/Files/images/о.jpg

/Files/images/п.jpg

Зміст розвивального предметного середовища задовольняє всі потреби щодо розвитку дитини та формування ціннісного ставлення до власного Я.

Матеріал підготувала - вихователь-методист Ольшевська Ж. Ю.

Кiлькiсть переглядiв: 232

Коментарi